22 Ağustos 2016 Pazartesi

Kakaolu Tava Keki


kakaolu tava keki
Kakaolu Tava Keki
 Bu sıcaklarda fırını açmak yerine tavada minicik bir kek hazırlamak istedim.Elektrik kesilse de misafir ağırlama,gün vs.faaliyetlerinin aksamaması için bir tava keki bilmek gerek diyerek,tel çırpıcı kullandım.24 cm teflon tavada pişirdim.Fırında ve mikserle yaptıklarımdan hiçbir eksiği yok,inanamadım.Tarçın eklediğim için şekeri biraz azalttım.Şekerden fedakarlık edemeyenler 1 su bardağı şeker kullanabilir.

 Malzemeler:
  • Oda sıcaklığında 2 yumurta 
  • 1 su bardağı(200 ml) süt
  • 1/2 su bardağı(100 ml) sıvı yağ
  • 1/2 su bardağı(100 ml) toz şeker
  • 1/2 su bardağı(100 ml) karışık kek meyvesi
  • 1 mini paket(25 gram) kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 fiske tuz
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • Tavayı yağlamak için 2 tatlı kaşığı yumuşak margarin
  • Alırı kadar un(yaklaşık 1,5 su bardağı)
 Yapılışı:

 Yumurtalar, 1 fiske tuz,şeker çırpılır.Süt,yağ katılır,Kakao,tarçın karıştırılır.Un elenerek ve vanilya,kabartma tozu eklenerek kontrolle kek kıvamına ulaşılır.Tavanın dibi ve kenarları yumuşak margarinle yağlanır.Kek dökülüp ateş kısılır.Kapak kapatılır.15-20 dakikada kek hazır.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: