30 Nisan 2013 Salı

Tavuklu ve Sebzeli Börek

tavuklu ve sebzeli börek
Tavuklu Börek
 Papatya Şef'ten çok lezzetli bir börek.Tarifin orijinali için tık tık.Aynur Hanıma selam ve sevgilerimi iletiyorum.Kendi ufak değişikliklerime göre tarifi paylaşıyorum.

 Malzeme:
  • 4 yufka
  • 1 su bardağı bezelye
  • 1 büyük havuç
  • 1 orta boy patates
  • 1-2 taze kırmızı biber
  • Tuz,karabiber,pul biber
  • Böreği ıslatmak için 1,5 su bardağı su ve 1/2 su bardağı sıvı yağ karışımı veya tavuğun haşlama suyu
  • 1 paket tavuk incik veya tavuk kalça şiş
 Yapılışı:

 Önce tavuğu haşlayıp ılıyınca didikledim.(Bezelye,patates,havucu ayrı ayrı haşlamak yerine derin dondurucular için hazırlanmış 1 paket garnitür kullandım,işimi kolaylaştırdı).Haşladığım garnitüre ince kıyılmış taze kırmızı biberi çiğ olarak katıp tavuk etini de ekledim ve baharatlarını ayarladım.Bir yufkayı su-yağ karışımıyla ısladım,ikiye katlayıp tekrar ısladım.Düz tarafa iç koyup rulo sardım.3 parmak kalınlığında keserek tepsiye dizdim.180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirdim.Tavuk seven-sevmeyen herkesin afiyetle tükettiği ana yemek olabilecek kadar doyurucu bir börek oldu.Evdekiler tavuk kokusuna itiraz etmiyorlarsa yufkaları tavuk suyuyla ıslayıp fırına vermeden önce tekrar üstüne tavuk suyu döküp orijinal tarifteki lezzete de ulaşabilirsiniz.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: